کاور شبکه‌های اجتماعی چیست؟

هنگامی‌که در زمینه مدیریت یک وب‌سایت، یک کانال تلگرام، یک صفحه اینستاگرام یا توئیتر و یا انواع رسانه‌های ارتباطی دیگر صحبت می‌کنیم، ممکن است از خود بپرسید چه تفاوتی بین شبکه اجتماعی یک فرد یا شرکت مطرح و یک فرد یا شرکت معمولی وجود دارد؟ ما شما را در اولین قدم به مشاهده هویت بصری آن مجموعه دعوت می‌نماییم، برای مثال وقتی به پست‌ها یا صفحات مربوط به رسانه‌های یک شرکت معتبر مراجعه می‌نمایید، شاهد نظم بصری یک‌پارچه و مبتنی بر ترکیب رنگی مشخص، ساختار و قاب‌های هماهنگ و شعارها و پیام‌های استاندارد خواهید بود، به گونه‌ای که بین عناصر داخلی کلیه این رسانه‌ها، وحدت رویه را کاملا مشاهده خواهید کرد، در حالی‌که در یک رسانه معمولی که فاقد فکر و برنامه‌ریزی در زمینه تولید محتواست، چنین نیست، یک بار از فونت “الف” استفاده می‌شود و یک بار فونت “ب”، یک بار رنگ لوگوی شرکت آبی می‌شود و یک بار بنفش، یک بار شعار شرکت این است و یک بار آن، یک بار قاب تصویر باز است و بار دیگر بسته، یک بار با‌کیفیت است و بار دیگر بی‌کیفیت، یک بار خودمانی مطلب می‌نویسد و بار دیگر رسمی و انواع ناهمسانی‌های دیگر که نشان‌دهنده عدم استراتژِ، مدیریت متمرکز و یک‌پارچه می‌باشد.

با توجه به اینکه مدیریت اصولی این رسانه‌ها و ترکیب‌بندی و چیدمان صحیح مولفه‌های نوشتاری، تصویری، ویدئویی و همچنین ایفای نقش روابط عمومی و پرسش و پاسخ بین مخاطبین و مدیر رسانه و البته وظیفه مهم تولید محتوا، نیازمند شناخت بر رشته‌های گوناگون از جمله علوم کامپیوتر، گرافیک، مدیریت، ادبیات و حتی گاهی روان‌شناسی و جامعه‌شتاسی می‌باشد و صاحبان کسب‌و‌کار به دلیل کمبود زمان و عدم تسلط بر این حوزه‌ها قادر به مدیریت آن نیستند، پیشنهاد می‌شود که اجرای این پروسه زیر نظر کارشناسان امر صورت پذیرد، چرا که انجام ندادن یک کار بسیار بهتر از غلط انجام دادن آن است، حتی اگر خود مسئول انجام این امر هستید و وجود خلاقیتی را در خود احساس می‌کنید، سعی کنید دانش خود در این زمینه را بالا ببرید تا صفحه زیباتر، منظم‌تر و معنادارتری را برای مخاطین خود فراهم نمایید.

خدمات استودیو موج‌شکن در زمینه طراحی کاور شبکه‌های اجتماعی به دو صورت طراحی تک‌پست و طراحی ست شبکه‌های اجتماعی صورت می‌پذیرد. در مدل اول، صرفا به طراحی یک موضوع خاص پرداخته شده و نهایتا یک فایل خروجی تصویری برای بارگذاری به مشتری تحویل خواهد شد. در مدل دوم اما، نحوه کار صرفا در اجرا خلاصه نمی‌شود و قبل از آن مطالعاتی در زمینه حوزه فعالیتی و نیازمندی‌های مشتری انجام شده و در ضمن آن به بررسی صفحات مشابه در شبکه‌های اجتماعی پرداخته خواهد شد که ماحصل آن، به وجود آمدن یک فکر جدید برای تشکیل هویت بصری آن مجموعه در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. پس از این مرحله و به دست آمدن هارمونی رنگی، سیستم پست‌گذاری و … برای پست‌های مختلف قالب‌های گرافیکی یک‌پارچه طراحی و در اختیار مدیر شبکه قرار خواهد گرفت.

کپی‌رایت ::: کلیه حقوق نزد استودیو موج‌شکن محفوظ است.