طراحی وب‌سایت به گونه‌های مختلفی صورت می‌گیرد که در بخش بسته‌ها و تعرفه‌ها به تفصیل در مورد هر یک توضیح داده شده است. در واقع وب‌سایت‌ها به صورت‌های اختصاصی، الگو محور، پیش‌ساخته و قالب‌های آماده قابل راه‌اندازی هستند و به همین دلیل علاوه بر هزینه‌های متفاوت، فرآیند طراحی و توسعه آن‌ها نیز به یک شکل نیست، اما کلیات این فرآیند با یک روال معمول طی خواهد شد که در ادامه می‌توانید به تفصیل الگویی گام به گام از آن را مشاهده نمایید.

گفتنی است که به منظور رعایت کلیه جوانب فنی، تکنیکی و مدیریت صحیح زمان، پس از دریافت هر پروژه، پروسه‌ای اختصاصی برای آن طرح‌ریزی شده و مراحل مختلف اجرایی آن از صفر تا صد، طبق آن الگو، زمان‌بندی و به اجرا خواهد رسید که مزایای طرح‌ریزی چنین الگوی مبتنی بر نظمی در نهایت هم به نفع مشتری و هم به نقع مجری طرح تمام خواهد شد. پس از دریافت هر سفارش یک پرونده برای آن تشکیل شده که به مرور زمان و طی نشست‌هایی مشتری و موج‌شکن، تحقیق و بررسی‌های آماری و مطالعات کمی و کیفی در سطح وب تکمیل خواهد شد.

همچنین لازم به ذکر است که بازه اجرایی پروژه‌های طراحی وب‌سایت بسته به مدل تکنیکی و کاربردی طرح، حوزه فعالیتی کسب‌و‌کار و همچنین حجم تولیدات محتوایی و ورود اطلاعات متفاوت خواهد بود اما بر اساس میانگین آماری، این زمان برای بسته‌های فعلی در بازه سه الی شش هفته خواهد بود. همچنین گفتنی است که در طول اجرای کلیه مراحل این پروسه، جزئیات پیشرفت پروژه از طریق سیستم‌های ارتباطی نظیر پست الکترونیک یا تماس صوتی با شما در میان گذاشته شده و علاوه بر ارائه پیشنهادات از سوی ما، از نظرات سازنده مشتری نیز در راستای بهبود فرآیند تولید پروژه استفاده شده و این تعامل دو جانبه و صمیمانه تا رسیدن به هدف مطلوب همواره پایدار خواهد ماند.

صفر تا صد پروسه طراحی وب‌سایت در موج‌شکن

  • تماس با ما

    شما می‌توانید با رجوع به صفحه مربوط به بسته‌ها و تعرفه‌ها نسبت به مشاهده انواع طرح‌ها، مزایا و امکانات بسته‌های طراحی وب‌سایت اقدام نموده و با توجه به کسب و کار مورد نظر نسبت به انتخاب یکی از این بسته‌های پیشنهادی اقدام نموده و سپس از طریق یکی از مجاری ارتباطی قید شده در صفحه تماس با ما، نسبت به برقراری ارتباط با موج شکن اقدام نمایید. همچنین در صورتی‌که نسبت به این حوزه آشنایی کافی ندارید، بدون مشاهده اطلاعات موجود در وب‌سایت، مستقیما با ما تماس حاصل نمایید. پس از تماس و طرح پرسش‌های لازم، همکاران ما در موج‌شکن ضمن ارائه مشاوره‌های لازم در حوزه طراحی وب، راهنمایی‌ها و توصیه‌های لازم در این زمینه را به شما ارائه خواهند داد.

  • برگزاری نشست تعاملی

    پس از انجام گفتگوی شفاهی و در صورت تمایل شما به ثبت سفارش، جلسه‌ای با حضور مشتری و نماینده موج‌شکن در راستای آگاهی‌رسانی اولیه با کسب‌و‌کار مربوط و همچنین آشنایی شما با پروسه راه‌اندازی وب‌سایت و همچنین تشریح هزینه‌های مربوط به اجرا، نگهداری و توسعه وب‌سایت برگزار خواهد شد. در واقع رویکرد محوری این جلسه بر دریافت و مستندسازی خواسته‌ها و اهداف مشتری اعم از دیدگاه وی نسبت به فضای وب و دیجیتال مارکتینگ، مخاطبان هدف، چشم‌انداز توسعه و همچنین چگونگی طراحی ساختار عملکردی، محتوایی و بصری وب‌سایت و البته ارائه پیشنهاداتی از سوی ما در راستای شکل‌دهی به خواسته‌های شما خواهد بود. پس از عنوان نمودن کلیات خواسته‌ها از سوی مشتری، طرح اولیه‌ای ار ساختار وب‌سایت شامل نوع محتوا، صفحات، منوها، زیرمنوها، نحوه اطلاع رسانی و … به عنوان مبنای اولیه طراحی ترسیم و در همان جلسه به تائید مشتری خواهد رسید.

    توجه: در نظر داشته باشید که فعالیت استودیو موج‌شکن به صورت کاملا آنلاین است، بنابراین نهایت سعی ما بر کاهش هزینه‌ها و تسریع فرآیندها از طریق حذف مراجعه حضوری و تشویق به جلسات الکترونیکی خواهد بود، با این حال حداکثر دو جلسه (در ابتدای پروژه جهت تشریح نیازمندی‌ها و انتهای آن جهت آموزش) در نظر گرفته می‌شود.

  • انعقاد توافق‌نامه مابین طرفین و زمان‌بندی اجرا

    موج‌شکن مفتخر است تا اعلام نماید که همواره در تنظیم توافقنامه‌های اجرایی، اصل “برد – برد” را به عنوان یکی از اصول جدایی‌ناپذیر خود در نظر گرفته و منفعت خویش را در سلسله مراتبی از رویدادها نظیر رضایت‌مندی مشتری، توسعه فرهنگ تبلیغات سالم، استاندارد و باکیفیت معنا می‌کند. با توجه به همین امر، هدف اصلی ما قبل از هر موضوعی، آگاهی‌بخشی و مشاوره بی‌طرفانه به مشتری در راستای یک انتخاب مطلوب (فارغ از نگاه بازاریابی) خواهد بود. پس از انجام مذاکرات، توافق‌نامه‌ای دو جانبه از سوی طرفین مورد تائید قرار گرفته که در آن به تفصیل به شرح تعهدات و خواسته‌های طرفین پرداخته شده است که شما می‌توانید جهت آشنایی با مفاد آن، از طریق بخش تماس با ما نسبت به درخواست ارسال پیش‌نویس توافق‌نامه مذکور اقدام حاصل نمایید.

  • انتخاب نام دامنه و تعیین فضای میزبانی

    در این مرحله با توجه به نام و عنوان کسب‌و‌کار، مشتری می‌بایست نسبت به انتخاب یک نام یا دامنه منحصر‌به‌فرد با حداقل یکی از پسوندهای رایج نظیر دات آی آر (ملی) و دات کام (بین‌المللی) اقدام نموده و یا پروسه انتخاب نام را به موج‌شکن واگذار و نسبت به انتخاب یکی از موارد پیشنهادی اقدام نماید.

    اطلاعات تکمیلی

    برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چیستی واژگانی نظیر دامنه و فضای میزبانی (هاست) به صفحه تعاریف اولیه طراحی وب‌سایت مراجعه نمایید.

    گفتنی است که بر اساس عرف، انتخاب هر دو پسوند ملی و بین‌المللی برای شرکت‌های معتبر (برندها) امری رایج به شمار می‌رود. همچنین با توجه به میزان محتوا نظیر نوشتار، تصویر، ویدئو و فایل‌های جانبی، نسبت به رزرو سالیانه فضای ذخیره‌سازی و پهنای‌باند در بستر وب نیز اقدام حاصل می‌گردد.

  • هزینه‌ها و نحوه پرداخت

    به صورت کلی هزینه‌های هر وب‌سایتی به دو بخش جداگانه تقسیم‌بندی می‌شود. بخش اول هزینه‌ها مربوط به راه‌اندازی وب‌سایت (دستمزد) است که در بخش بسته‌ها و تعرفه‌ها می‌توانید به تفکیک نسبت به مشاهده هر نوع از آن اقدام نمایید، این هزینه صرفا یک بار و در هنگام راه‌اندازی وب‌سایت از سوی مشتری پرداخت می‌گردد. بخش دوم هزینه‌ها که از آن با عنوان هزینه‌های جانبی نیز یاد می‌شود، مربوط به شارژ سالیانه کلیه سرویس‌هایی است که بخش از آن اجباری و بخشی از آن اختیاری و بر حسب نیاز مشتری سفارش داده شده است.

    از بخش اجباری می‌توان به هزینه‌های دامنه [ها] و فضای میزبانی اشاره داشت که می‌بایست به صورت سالیانه به شرکت‌های سرویس‌دهنده مربوط پرداخت گردد، در واقع به نوعی برون‌سپاری خدمات است. بخش اختیاری اما مربوط به کلیه خدماتی است که به صورت داخلی و از سوی موج‌شکن در جهت نگهداری و توسعه وب‌سایت‌ها ارائه می‌گردد که از نظایر آن می‌توان به پشتیبانی فنی، تولید محتوا، نصب و راه‌اندازی پروتکل SSL یا HTTPS جهت ارتقای امنیت و اطمینان‌سازی برای گوگل و … اشاره داشت. لازم به توجه است که موج‌شکن بر اساس تجربیات خود در حوزه وب، نسبت به ارائه پیشنهاداتی در این زمینه اقدام می‌نماید اما نهایتا انتخاب شرکت سرویس‌دهنده و کیفیت خدمات دریافتی بر اساس نظر مشتری صورت خواهد گرفت.

    گفتنی است که شروع پروسه اجرایی وب‌سایت مستلزم پرداخت ۶۰ درصد از مبلغ راه‌اندازی به علاوه ۱۰۰ درصد هزینه‌های جانبی مرتبط خواهد بود. باقی‌مانده مبلغ طبق زمان‌بندی و در روز تحویل وب‌سایت دریافت خواهد شد.

    تعرفه خدمات جانبی

    در حال حاضر هزینه‌های تهیه و سالیانه شارژ انواع دامنه‌های ملی و بین‌المللی و همچنین فضای میزبانی بسته به معیارهایی نظیر نرخ ارز، شرکت ارائه دهنده، فضا و پهنای باند، کیفیت سرویس، شرایط نگهداری و … متغیر می‌باشد که پس از تعیین به صورت آنی توسط موج‌شکن یا مشتری قابل استعلام است.

  • دریافت محتوای اولیه

    مشتری می‌بایست کلیاتی از محتوای لازم از جمله کلمات کلیدی، شرح حال کسب‌و‌کار (که عموما با عنوان صفحه “درباره ما” از آن یاد می‌شود)، اطلاعات تماس و همچنین شرحی مختصر از کلیه محصولات و خدمات خود را به همراه فایل‌های نوشتاری (مانند کاتالوگ و…) و تصویری و به صورت کلی هرگونه مستندات دیگر را که باید در محتوای وب‌سایت لحاظ شود را به صورت یک ساختار درختی و در قالب یک لوح فشرده، پست الکترونیک یا دیگر مجاری ارتباطی را قبل از آغاز رسمی پروژه به موج‌شکن ارائه نماید. گفتنی است که این محتوای اولیه در مراحل بعد و بالاخص در فاز تولید محتوا از سوی کارشناسان تخصصی مربوطه نگارش، پالایش و بسط خواهد یافت.

  • تحقیق، بررسی و ترسیم پروتوتایپ

    در قالب این مرحله که از آن با عناوینی همچون “امکان سنجی” و “نیازمندی‌ها” نیز یاد می‎شود، واحد تجزیه و تحلیل به بررسی نیازهای مشتری و همچنین بازار خدمات و محصولات مربوطه پرداخته و علاوه بر بررسی محتوا و ساختار لازم برای طراحی وب‌سایت به بررسی عملکرد رقبای فعال در آن حوزه پرداخته و با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت آن‌ها، رهیافتی برای جامعیت هر چه بیشتر محتوای وب‌سایت مورد نظر ترسیم خواهد نمود.

    در همین هنگام، پروتوتایپ یا نمونه اولیه وب‌سایت بر روی کاغذ رسم خواهد شد. از پروتوتایپ به عنوان یک نسخه آزمایشی از وب‌سایت در مراحل اولیه تولید آن یاد می‎شود که کاربرد اصلی آن نقش بستن ایده‌های ذهنی طراح بر روی کاغذ و همچنین ابزاری برای ارزیابی ساختار بصری وب‌سایت قبل از طراحی گرافیکی قالب یا طراحی المان‌های بصری مربوط است و مزیت اصلی آن نقش بستن اولیه ظاهر وب‌سایت در ذهن قبل از پیاده‌سازی بوده که این مهم کمک شایان توجهی را در راستای تسریع و تفهیم هرچه‌بهتر پیشرفت پروژه ایفا خواهد نمود.

  • طراحی و راه‌اندازی

    در این مرحله که در واقع شروع فاز اجرایی پروژه می‌باشد، بسته به نوع بسته انتخابی (پیش‌ساخته، الگومحور و اختصاصی)، نسبت به طراحی المان‌های گرافیکی و سپس جایگذاری یا کدنویسی آن اقدام خواهد شد. فرم‌ها، نقشه‌ها، گالری‌ها، مکان‌های ورود نوشتار و … تعیین و نهایتا در بستر یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا متن‌باز بارگذاری خواهد شد. پس از بارگذاری وب‌سایت بر روی سرور، عملکرد اجرایی آن مورد سنجش و آزمون قرار گرفته و اشکالات احتمالی مرتفع خواهد شد. همچنین مطابقت نمایشی وب‌سایت با سیستم‌های عامل، مرورگرهای مطرح و کنسول‌های سخت‌افزاری گوناگون (در صورت ریسپانسیو بودن بسته) مورد بررسی و مورد مطابقت قرار خواهد گرفت. در نهایت وب‌سایت مورد نظر در موتورهای جستجوگر اینترنتی ثبت، اعتبارسنجی و پیکربندی مربوط به تنظیمات آن صورت خواهد پذیرفت.

  • تولید و بهینه‌سازی محتوا

    وب‌سایت تحویل داده شده به شما از نظر محتوایی در وضعیت معمول قرار خواهد داشت، بدین معنا که اطلاعاتی در زمینه ماهیت کسب و کار شما (درباره ما)، اطلاعات تماس (فرم الکترونیکی تماس، موقعیت جغرافیایی بر روی نقشه، شماره‌های تماس و پست الکترونیک و …)، خدمات ارائه شده به همراه اسلایدرهای مصور و هرآنچه که در دیگر وب‌سایت‌ها به صورت معمول قابل مشاهده خواهد بود، طبق امکانات اشاره شده در بسته پیشنهادی قابل رویت است.

    اما این آغازی بر فرآیند تولید محتواست و وب‌سایت خوب و پویا وب‌سایتی است که در طول زمان خود را به‌روز نگه دارد. ورود اطلاعات در وب‌سایت اعم از اطلاع‌رسانی، محصولات و … می‌تواند بر عهده مشتری و یا مجری طرح باشد که در مورد دوم می‌تواند به صورت تخصصی‌تر صورت پذیرد و در صورتی که مشتری تمایل به برون‌سپاری پروسه تولید محتوا برای وب‌سایت و همچنین پشتیبانی فنی داشته باشد، این خدمات در صورت توافقات بعدی در قالب طرح‌های تولید محتوا قابل ارائه خواهد بود که شما می‌توانید از طریق این بخش نسبت به کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه اقدام نمایید.

  • تسویه‌حساب و ارائه مستندات سیستم

    در خاتمه و انجام کلیه مراحل راه‌اندازی وب‌سایت، طبق زمان‌بندی، باقی‌مانده مبلغ مذکور در توافق‌نامه از سوی مشتری پرداخت و در صورت نیاز، مستندات مربوط به شناسه و گذرواژه ورود به سیستم (در وب‌سایت‌های داینامیک) و پست‌الکترونیکی وب‌سایت به وی تحویل داده خواهد شد. همچنین در صورت لزوم و در قالب یک جلسه آموزشی، نحوه بهره‌برداری از وب‌سایت و همچنین سیستم پست‌الکترونیک به فرد یا افراد مرتبط آموخته خواهد شد. لازم به ذکر است که این نشست تنها در قالب یک جلسه و حداکثر چهار ساعت و در محل شرکت مشتری و یا به صورت آنلاین و تحت سیستم‌های آموزش الکترونیک (ریموت کنترل و یا صوت و تصویر) انجام خواهد شد.

  • پشتیبانی وب‌سایت، آغاز یک مسیر

    به صورت معمول کلیه پروژه‌های راه‌اندازی وب‌سایت از زمان ثبت دامنه به مدت سه ماه مشمول “سرویس پشتیبانی پایه” به صورت رایگان خواهند بود. در قالب این بسته و طی بازه مورد اشاره خدمات زیر به شما ارائه خواهند شد:

    • ایجاد اکانت سیستمی جهت اطلاع‌رسانی تمدید و دیگر پیام‌های مدیریتی
    • پاسخ به درخواست‌های مدیریتی مربوط به کنترل پنل، نظیر ایجاد حساب کاربری جدید، پست الکترونیک، تغییر رمزهای عبور و رفع مسدودیت آدرس آی‌پی / حداکثر ۵ مورد
    • رفع مشکلات فنی در چارچوب موارد مربوط به راه‌اندازی اولیه
    • ارائه راهنمایی به صورت تلفی و الکترونیکی جهت بهره‌برداری از امکانات سیستم

    اشاره: اعمال هرگونه تغییرات ساختاری و بصری خارج از مفاد توافق‌نامه در مرحله تحویل وب‌سایت از حیطه تعهدات موج‌شکن خارج بوده و در صورت پذیرش و اعمال تغییرات مربوط، هزینه‌های انجام شده به صورت جداگانه و برحسب تعرفه‌های روز محاسبه خواهد شد. همچنین در قالب “سرویس پشتیبانی پایه”، صرفا پشتیبانی فنی و آموزشی با رعایت “قواعد مصرف منصفانه خدمات” بر عهده مجری طرح است و موج‌شکن هیچ‌گونه مسئولیتی را در قبال پروسه تولید و نشر محتوا (اعم از درج اخبار، محصول، نمونه‌کار و …) و همچنین اعمال تغییرات ساختاری و بصری بر عهده نخواهد داشت. لازم به ذکر است که پشتیبانی حوزه محتوایی و یا توسعه وب‌سایت در قالب دیگر بسته‌های توسعه وب‌سایت موج‌شکن ارائه می‌گردد.

    اشاره: پس از گذشت سه ماه از زمان انعقاد توافق‌نامه و منقضی شدن بازه زمانی “سرویس پشتیبانی پایه”، مشتری می‌تواند نسبت به تمدید این طرح به مدت یک سال اقدام نماید. در صورت عدم نیاز مشتری به خدمات پشتیبانی، مسئولیت کلیه خدمات مرتبط با نگهداری فنی و محتوایی و همچنین پروسه تمدید سالیانه فضای میزبانی و دامنه‌های مربوط، از ابتدای ماه چهارم به صورت کامل به مشتری تفویض می‌گردد و به دلیل اتمام بازه زمانی پروژه، موج‌شکن هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال آن وب‌سایت نخواهد داشت. شما می‌توانید جهت بهره‌مندی و اطلاع چیستی پشتیبانی وب‌سایت‌ها به صفحه پشتیبانی وب‌سایت و جهت اطلاع از بسته‌ها و تعرفه‌های مرتبط به این صفحه مراجعه نمایید.

توجه: فرآیند راه‌اندازی فوق مربوط به اجرای وب‌سایت‌های پیش‌ساخته و الگومحور می‌باشد و این فرآیند برای طراحی وب‌سایت‌های اختصاصی مقداری متفاوت می‌باشد. در طراحی وب‌سایت‌های اختصاصی پس از مرحله “تحقیق، بررسی و ترسیم پروتوتایپ” به ترتیب مراحل “طراحی قالب گرافیکی”، “کدنویسی استاتیک” و “برنامه‌نویسی داینامیک” اجرا و سپس با استفاده از یک بستر مدیریت محتوای اختصاصی یا پیش‌ساخته بر روی سرور بارگذاری خواهد شد. در حال حاضر و با توجه به نیازمندی‌های بازار هدف، کلیه بسته‌های طراحی وب‌سایت موج‌شکن در راستای کاهش هزینه‌های راه‌اندازی و مقرون‌به‌صرفه بودن ورود به فضای دیجیتال،  با بستر پیش‌ساخته جهت اعمال تغییرات اختصاصی ظاهری نظیر المان‌های گرافیکی، ترکیب‌بندی رنگی و چیدمان اجزاء می‌باشند. جهت آگاهی از شرایط مربوط به طراحی وب‌سایت‌های تمام اختصاصی با ما تماس بگیرید.

کپی‌رایت ::: کلیه حقوق نزد استودیو موج‌شکن محفوظ است.