چرایی داشتن وب‌سایت برای کسب و کارها

امروزه اینترنت نقش بسیار گسترده‌ای را در راستای برقراری ارتباط بین صاحبان مشاغل و مشتریان در سراسر دنیا ایفا کرده و زمینه‌ای را برای سهولت خرید و فروش، مشاهده و نقد و بررسی محصولات، ارائه خدمات، کسب اطلاعات مفید، شبکه‌سازی و همچنین اخذ مشاوره در جهت انجام یک خرید بهتر را ایفا می‌نماید. در چنین دنیایی، طراحی وب‌سایت برای هر فرد، شرکت یا کسب‌و‌کاری می‌تواند نقش برجسته‌ای را در زمینه موفقیت در عرصه‎های حقیقی و مجازی در پی داشته باشد و این موفقیت می‌تواند در زمینه‌های درآمدزایی، کسب شهرت، ارائه خدمات، گسترش آموزش و … معنا گردد.

امروزه و با فراگیری خدمات اینترنتی در سراسر کره خاکی و حتی نفوذ آن به دوردست‌ترین نقاط کشور عزیزمان ایران که این روزها با رشدی شگفت‌انگیز در دسترس عموم قرار گرفته است، فاصله شما و مخاطبانتان تنها می‌تواند به اندازه یک کلیک باشد! آیا تابه‌حال به این قضیه توجه نموده‌اید که طراحی وب‌سایت می‌تواند چه مزایایی را برای شما در پی داشته باشد؟ در واقع سوال اینجاست که چگونه می‌توان بازاری به وسعت ۵۵ میلیون مخاطب بالقوه ایرانی اینترنت، ۴۵ میلیون عضو شبکه‌های اجتماعی و ۵۵ میلیون گوشی هوشمند را نادیده گرفت و برای ورود به این عرصه اسب‌ها را زین نکرد؟ در واقع امروزه در اختیار داشتن وب‌سایت برای کسب‌و‌کارها نه یک گزینه اختیاری که به یک الزام در راستای درآمدزایی هرچه بیشتر و گسترش کسب و کار تبدیل گشته است.

وب‌سایت چگونه می‌تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند؟

دنیای مجازی، دنیایی بی‌انتهاست. به تعبیر اریک اشمیت (رئیس هیئت مدیره شرکت گوگل) اینترنت به زودی ناپدید خواهد شد و این موضوع به این حقیقت اشاره دارد که اگر امروز اینترنت صرفا بخشی از زندگی روزمره ماست، فردا تمام زندگی ما را با خود درگیر خواهد کرد. روزانه بیش از دو میلیارد نفر در سطح جهان و طبق آماری .ه مطرح است، حدود ۵۵ میلیون نفر در کشورمان ایران به مقاصد گوناگون از خدمات اینترنتی استفاده می‌کنند و این پتانسیل، پتانسیلی نیست که از دید مدیرانی که در صدد دستیابی به سهم بیشتری از بازار هستند، پنهان بماند.

نکته قابل تامل اینجاست که قریب به اتفاق کلیه شرکت‌ها، صنایع و به صورت کلی کسب‌و‌کارهایی که در امر بازاریابی فیزیکی و یا به واسطه قدمت خود تا حد بسیار زیادی موفق بوده‌اند، باز هم نمی‌توانند به سادگی از این پتانسیل نهفته صرف نظر کنند، چرا که هر کسب‌و‌کاری در هر ابعادی که باشد، باز هم به دنبال کسب سهم بیشتری از بازارهای داخلی و حتی بین‌المللی است. آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چرا کسب‌و‌کارهای بزرگ و در بعد بین‌المللی مانند نظیر مایکروسافت، سونی و کوکاکولا و در بعد داخلی ایران‌خودرو، کاله و تک ماکارون به عنوان مطرح‌ترین برندهای مربوط به حوزه‌های تخصصی خود در عین شهرت در بین عموم مردم و بازار، باز هم دست به انجام تبلیغات در انواع حوزه‌های محیطی و مجازی می‌زنند؟ پاسخ این سوال همان چیزی است که قبل‌تر به آن اشاره داشتیم: کسب سهم بیشتری از بازار!

چگونگی معرفی زمینه کاری شما در اینترنت

اگر گستره فعالیت کسب‌و‌کار شما صرفا محدود به منطقه و یا شهرستان محل فعالیتتان باشد و خصوصا اگر فعالیتتان نوپا باشد، آشنایی با فعالیت‌ها و خدمات شما صرفا محدود به مردمان همان منطقه است. از قدیم‌الایام تبلیغات سنتی (محیطی، تلویزیونی و …) از جمله مهم‌ترین اقدامات در راستای گسترش فعالیت‌ها و معرفی کسب‌و‌کار در گستره وسیع‌تر و در سطح ملی بوده است. اما چه کسی است که نداند هزینه این تبلیغات به اندازه‌ای هنگفت است که توانایی پرداخت آن برای غالب کسب‌و‌کارها مقدور نیست؟ آیا شما توانایی پرداخت چنین هزینه‌هایی را دارا می‌باشید؟

اما این پایان راه نیست و هر کسب‌و‌کاری در صورت دارا بودن هدف صحیح و مدیریت هوشمند تبلیغات خود همچنان می‌تواند نقش‌آفرین و موثر باشد. در عرصه مجازی اما بی‌تردید از موثرترین، جذاب‌ترین و البته ارزان‌ترین شیوه‌ها، اینترنت و راه‌اندازی وب‌سایت‌های تجاری و به دنبال آن حضور در شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا است. به واقع وب‌سایت در ساده‌ترین شکل خود همانند یک کاتالوگ است، همان کاتالوگ‌هایی که هزینه یک بار طراحی، چاپ و توزیع آن با کمترین تیراژ معمول بازار قطعا بالاتر از میانگین طراحی و اجرای یک وب‌سایت اینترنتی است و این فرصت بی‌نظیر فرصتی نیست که از دید فرصت‌طلبان عرصه بازاریابی نادیده گرفته شود.

کپی‌رایت ::: کلیه حقوق نزد استودیو موج‌شکن محفوظ است.