بهترین وب‌سایت دنیا را هم اگر در اختیار داشته باشید، بدون وجود بازدیدکننده فایده‌ای نخواهد داشت! بنابراین لازمه در اختیار داشتن یک وب‌سایت خوب علاوه بر طراحی مناسب و ظاهری جذاب، بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجوگر وب از جمله گوگل و بینگ است. خروجی یک بهینه‌سازی مناسب برای وب‌سایت شما، افزایش بازدیدکننده (ترافیک ورودی) به آن خواهد بود که این موضوع از دیدگاه معماران نرم‌افزار به عنوان مهم‌ترین فاکتور توسعه و مخاطب‌پذیری وب‌سایت‌های اینترنتی در نظر گرفته می‌شود، چرا که موفقیت هر وب‌سایت مرتبط با حوزه کسب‌و‌کار با تعداد بازدیدکنندگان آن گره خورده است. فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت‌های اینترنتی امری است که در طی زمان صورت می‌گیرد و به این شکل نیست که در یک شب بتوان از رقبای دیگر که سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده‌اند پیشی گرفت و به نوعی معجزه کرد! اما می‌توان با در پیش‌گرفتن سیاست‌های صحیح ساختاری و تولید محتوا، آینده‌ای مناسب برای وب‌سایت خود را متصور شد.

طبق آمار غیررسمی ارائه شده در وب، حدود ۷۰ الی ۸۵ درصد ترافیک ورودی به یک وب‌سایت توسط موتورهای جستجوگر و در راس آن‌ها گوگل تامین خواهد شد و این بدین معناست که گشایش دروازه‌های ورود مشتریان یک وب‌سایت وابسته به کیفیت بهینه‌سازی ساختاری و سپس تولید محتوای آن دارد. برای مثال وقتی در یکی از شهرستان‌های کشور به فعالیت فروش خودرو مشغول هستیم، بسیار خشنود کننده خواهد بود اگر مخاطبین در سراسر کشور با استفاده از ترکیبی از کلید واژه‌های “فروش خودرو” در “نام شهرستان” نام وب‌سایت ما را در صدر نتایج گوگل مشاهده نموده و به وب‌سایت ما به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی در صفحات اولیه نتایج گوگل مراجعه نمایند. به صورت خلاصه از مهم‌ترین مزایای بهینه‌سازی وب‌سایت می‌توان به افرایش بازدیدکنندگان بر مبنای جستجوی واژگان کلیدی مرتبط با کسب و کار شما، افزایش آمار بازدید و بالا رفتن آگاهی مخاطبین از خدمات و محصولات شما، افزایش ارزش دامنه وب‌سایت و در نهایت فروش بهتر، برتری جایگاه خود نسبت به سایر رقبا و همچنین تبلیغات پایدار، هدفمند و کم‌هزینه‌تر به نسبت سایر روش‌های مرسوم تبلیغاتی اشاره داشت.

لازم به ذکر است که خدمات بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها از دیدگاه تکنیکی (فارغ از مباحث مرتبط با تبلیغات الکترونیکی و دیجیتال مارکتینگ) به صورت عمده به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌گردند که در حال حاضر موج شکن صرفا در حوزه دوم فعالیت می‌نماید.

  • بهینه‌سازی فنی
  • بهینه‌سازی محتوایی (نوشتاری و بصری)

برخی از نتایج بهینه‌سازی محتوایی

جدیدترین به‌روزآوری: شهریورماه ۱۳۹۵

نام مشتری / وب سایت
تاریخ اجرا
بازدید کل
بازدیدکنندگان
ورودی گوگل
میانگین بازدید ماه جاری
مشاهده آنلاین
آژانس مسکن افرا بندرانزلی
شهریورماه ۱۳۹۳ 

۱/۶۶۰/۰۰۰

۴۶/۰۰۰

۲۰/۰۰۰

 ۱۱۱/۰۰۰

گروه صنعتی پادرا گیلان
تیرماه ۱۳۹۳

۱۶۰/۰۰۰

۳۰/۰۰۰

۱۷/۰۰۰

۷/۵۰۰

دکوراسیون داخلی بلته بندرانزلی
اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳

۱۶۵/۰۰۰

۲۰/۰۰۰

۶/۰۰۰

۳۳/۰۰۰

گروه تخصصی املاک بهراد بندرانزلی
اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵

۲۲/۵۰۰

۸/۵۰۰

۱/۱۰۰

۷/۵۰۰

  • در نظر داشته باشید که بهینه‌سازی محتوایی وب‌سایت‌های فوق صرفا بر اساس کلید واژگان محلی (برای مثال دهکده ساحلی بندرانزلی) صورت پذیرفته است، با این‌حال این وب‌سایت‌ها در کلمات سراسری نیز دارای ارجاعات متعدد از سوی گوگل می‌باشند.
  • موج شکن صرفا مرحله اول تولید محتوای هریک از این وب‌سایت‌ها را بر عهده داشته و ادامه پروسه تولید محتوا به دست مشتری واگذار شده است که در ۹۰ درصد موارد درصد مشارکت مشتریان در امر به‌روز‌آوری محتوایی وب‌سایت خویش “صفر درصد” بوده است. با توجه به همین امر و در صورت فعالیت مشتریان و خصوصا اجرای این پروسه توسط تیم پشتیبانی و تولید محتوا موج‌شکن، قطع به یقین کلیه فاکتورهای مورد اشاره در این آمارگیری با رشد قابل توجه‌تری مواجه می‌شد.
کپی‌رایت ::: کلیه حقوق نزد استودیو موج‌شکن محفوظ است.