چرا به پشتیبانی وب‌سایت نیازمندیم؟

فرض کنید وب‌سایت خودتان را برای طراحی به ما یا یک مجموعه واگذار نموده‌اید، پس از پایان مهلت مورد توافق بین شما و مجری طرح، وب‌سایت شما در شبکه اینترنت قابل نمایش خواهد بود. اما آیا این پایان راه است؟ اغراق نیست اگر بگوییم اهمیت پشتیبانی هر وب‌سایتی از راه‌اندازی اولیه آن هم بالاتر است. وب‌سایت شما نمایانگر هویت کاری شماست و طبیعتا بیشترین نقش را در شکل‌گیری نگاه مخاطب بیرونی در نحوه عرضه و کیفیت خدمات و محصولاتتان در محیط مجازی ایفا می‌نماید. یک وب‌سایت پس از ایجاد همانند یک فرزند با افزایش سن، نیازمند توجه، نگهداری، رشد و پرورش است و این مهم جز با رسیدگی به آن امکان‌پذیر نمی‌باشد، در غیر این‌صورت در طی زمان معیارهای رقابتی خود را از دست خواهد داد. این رسیدگی شامل دو بخش فنی (نگهداری ترمیمی) و محتوایی (به‌روآوری نوشتاری و بصری) می‌باشد که پیشنهاد می‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با بسته‌های پیشتیبانی موج‌شکن در ادامه با ما همراه باشید.

استودیو هنرهای دیجیتال موج شکن
استودیو هنرهای دیجیتال موج شکن

پشتیبانی فنی چیست؟

پشتیبانی فنی شامل تمامی خدماتی می‌باشد که اعمال آن‌ها هیچ تاثیری بر روی نمای بصری و محتوای وب‌سایت نخواهد داشت و به اصطلاح صرفا مرتبط با پشت پرده وب‌سایت و امری پیش‌گیرانه می‌باشد. وب‌سایت شما پس از راه‌اندازی نیاز به مراقبت دارد، برای مثال اگر بر اثر هر نوع اشتباهی بخش یا تمام محتویات وب‌سایت از دست رود و یا بر اثر حملات اینترنتی دچار نقص شود، نیاز است تا بتوان نسخه‌ای سالم از آن که قبلا تهیه شده بازگردانی و در صورت لزوم ترمیم گردد. همچنین آپدیت نرم‌افزارهای نصب شده بر روی سرور، سیستم مدیریت محتوا و افزونه‌های مرتبط در راستای برطرف نمودن باگ‌های نرم‌افزاری و بهبود عملکرد، بخش دیگری از پشتیبانی محتوایی است. لازم به ذکر است که نظارت‌های دوره‌ای و همچنین پاسخ‌گویی به پرسش‌های مشتریان و راهنمایی آنان در راستای بهره‌برداری از وب‌سایت و همچنین اطلاع‌رسانی و انجام پروسه تمدید سالیانه فضای میزبانی و دامنه‌ها که توسط شرکت ثالث سرویس‌رسانی می‌شود نیز در همین قالب تعریف می‌گردد، به کلیه این خدمات پشتیبانی فنی گفته می‌شود که استفاده از سرویس‌های تعریف شده، تا حد زیادی باعث آسودگی خیال مشتری نسبت به وب‌سایت خود خواهد شد.

پشتیبانی محتوایی چیست؟

پشتیبانی محتوایی شامل کلیه خدمات مرتبط با توسعه محتوایی وب‌سایت و یا تغییر آن می‌باشد. این نوع پشتیبانی به دو بخش توسعه ساختاری و محتوایی تقسیم‌بندی می‌گردد. در توسعه ساختاری برای مثال مشتری پس از یک سال درخواست اضافه‌سازی بخش‌ها و صفحات جدیدی به وب‌سایت را خواهد داشت که این امر در قالب یک پروژه کوتاه مدت بررسی و در صورت امکان اجرایی خواهد شد. اما توسعه محتوایی امری دائم تلقی می‌گردد که لازم است در راستای حفظ پتانسیل‌های رقابتی یک وب‌سایت همواره به صورت مستمر صورت پذیرد. در قالب این نوع پشتیبانی می‌بایست نسبت به تولید تولید محتوای نوشتاری، بصری (تصویرسازی و تصویربرداری)، ویدئویی و … در راستای به‌روزآوری وب‌سایت اقدام حاصل نمود تا همواره حس پویایی را برای مخاطبین به ارمغان آوریم. همچنین بخش دیگری از این فرآیند مربوط به امر بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو می‌باشد که این امر زیر نظر کارشناسان تولید  و بهینه‌سازی محتوا موج‌شکن صورت می‌پذیرد.

استودیو هنرهای دیجیتال موج شکن
استودیو هنرهای دیجیتال موج شکن
کپی‌رایت ::: کلیه حقوق نزد استودیو موج‌شکن محفوظ است.