مدیریت شبکه‌های اجتماعی چیست؟

تولید محتوا به درهم‌آمیختن مجموعه‌ای از عناصر انتقال‌دهنده پیام از جمله متن، تصویر، ویدئو و صوت گفته می‌شود. تولید محتوا لزوما دربرگیرنده کلیه این عناصر نیست، بلکه می‌تواند صرفا بر اساس یک عنصر تولید گردد، اما در کنار هم قرار گرفتن کلیه آن‌ها در کنار هم مفهوم جدیدی تحت عنوان محتوای چندرسانه‌ای یا مالتی‌مدیا را پدید خواهد آورد. انسان از بدو پیدایش همواره در پی تولید محتوا بوده است، از نوشتن، سخن گفتن تا حکاکی و نقاشی که این نوع سنتی تولید محتوا به شمار می‌رود.

اما نوع جدید تولید محتوا به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که این شیوه خود به اقسام مختلفی نظیر تولید محتوا مبتنی بر سیستم‌عامل و وب صورت می‌پذیرد. تولید محتوا مبتنی بر سیستم‌عامل عموما مرتبط با تولید نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای یا مالتی مدیا خواهد بود که خصوصا در دهه ۸۰ در ایران بازار گسترده‌ای را شامل می‌شد. در واقع با توجه به عدم رشد اینترنت در آن زمان، شرکت‌ها، موسسات، نشریات، دانشگاه‌ها و … جهت معرفی خدمات، محصولات و یا هرچیز دیگری که نیازمند تبلیغ بود، محتوای خود را در قالب یک بسته نرم‌افزاری تولید و نهایتا در قالب یک لوح فشرده به مخاطبین عرضه می‌کردند.

محیط این نرم‌افزارها شامل بخش‌های گوناگون متنی، تصویری و ویدئویی بود و معمولا همراه با یک صوت زمینه پخش می‌شد. تولید این دسته از نرم‌افزارها با گسترش خدمات اینترنتی و افزایش سرعت و پهنای باند، به تدریج جای خود را به تولید محتوا مبتنی بر وب داد، با این تفاوت که این بار این تولید محتوا نه آنقدر تخصصی بود، نه آنقدر پرهزینه و نه آنقدر پُروقفه! امروزه وب‌لاگ‌ها، وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی این معادله را به هم زده‌اند!

تولید محتوا - استودیو موج‌شکن
کپی‌رایت ::: کلیه حقوق نزد استودیو موج‌شکن محفوظ است.