طراحی وب‌سایت مرکز زبان ایرانیان بندرانزلی

طراحی وب‌سایت مرکز زبان ایرانیان بندرانزلی به عنوان یکی از برترین آموزشگاه‌های زبان در سطح شهرستان بندرانزلی و استان گیلان، پس از درخواست مدیریت آن مرکز در راستای بازطراحی وب‌سایت پیشین آغاز شد. طی بررسی‌های به عمل آمده و مستدات ارائه شده وب‌سایت قبلی آن مرکز از دیدگاه ساختاری، محتوایی، بصری و فنی که به عنوان چهار مولفه اصلی در طراحی و توسعه وب‌سایت‌های اینترنتی مورد نظر قرار می‌گیرد، فاقد ویژگی‌های لازم و حتی پایه‌ای‌ترین موارد آن بود. از همین روی با بررسی وب‌سایت‌های مشابه و مطرح مراکز زبان، راه‌اندازی وب‌سایت جدید وارد فاز اجرایی شد. 

ظاهر بصری وب‌سایت مرکز زبان ایرانیان بندرانزلی نه بر اساس علایق طراح که بر اساس ترکیب رنگی این مرکز که شامل یک رنگ اصلی (طیف زرد و نارنجی) به علاوه یک رنگ خنثی (طوسی) بنیان شده است. همین امر سبب شده است که این وب‌سایت علاوه بر حفظ رسمیت، انرژی و شور را نیز به مخاطب منتقل نماید. استفاده مناسب از افکت‌های متحرک در کنار استفاده از ترکیب‌بندی و فضاسازی باکس‌مدل نمایان‌گر تلفیقی زیبا از مدرنیته و متناسب با گروه سنی زبان‌آموزان آن مرکز است. معماری ساختاری در طراحی وب‌سایت مرکز زبان ایرانیان بندرانزلی مبتنی بر محتواگرایی و روزآمدی بوده است.

یکی دیگر از امکانات این سیستم امکان ثبت نام کاربران از طریق “سامانه زبان آموزان” است که امکان دانلود فایل‌های ویژه و همچنین مشاهده نتایج امتحانات را برای زبان آموزان فراهم می‌نماید. استفاده از سیستم مالی آنلاین در راستای پرداخت شهریه زبان‌آموزان یکی دیگر از امکانات این وب‌سایت است. لازم به ذکر است که در طراحی وب‌سایت مرکز زبان ایرانیان بندرانزلی، موارد مربوط به بهینه‌سازی محتوایی و استفاده از کیلدواژه‌های محلی در سطح مطلوبی صورت پذیرفته، به گونه‌ای که با وجود وب سایت‌هایی قدیمی‌تر در زمینه آموزشگاه زبان‌های خارجی در سطح شهرستان بندرانزلی، هم اکنون وب‌سایت نوپای مرکز زبان ایرانیان در کلیه کلید واژه‌های “آموزشگاه زبان”، “مرکز زبان”، “آموزش زبان انگلیسی” و به طور کلی غالب واژگان مرتبط با این حوزه در صدر نتایج محلی قرار گرفته است.

خلاصه‌ای از امکانات سیستم: مدیریت اخبار، اطلاعیه‌ها و مقالات، تعریف دوره‌های آموزشی، گالری تصاویر، اسلایدر، مدیریت دوره‌های آموزشی، مدیریت فیلدهای فرم‌های ارتباطی، امکان توسعه وب‌سایت در بخش زبان دوم (انگلیسی)، مدیریت داده‌های دریافتی، سیستم آمارگیری پیشرفته با جزئیات کامل آمار بازدید و افراد بازدیدکننده بر حسب روز، هفته، ماه و سال، مدیریت صفحات مستقل و فایل‌ها، سیستم کنترل پیام و دیدگاه‌ها، سامانه زبان‌آموزان، امکان دانلود فایل‌ها و مشاهده کارنامه صرفا ویژه کاربران عضو، سیستم پرداخت آنلاین و … تحت سیستم مدیریت محتوا فارسی؛