طراحی وب‌سایت گروه صنعتی پادرا گیلان

طراحی وب‌سایت گروه صنعتی پادرا گیلان به عنوان یکی از مراکز پیشرو صنعت ساختمان استان گیلان با مرکزیت شهرستان رشت، پس از امکان‌سنجی اولیه و به دست آوردن نیازمندی‌های آن طی جلسات متعدد و همچنین چندین جلسه مذاکره با مدیریت این شرکت آغاز و در ادامه آن فرآیند مستندسازی، طراحی پروتوتایپ اولیه و سیاست‌های تولید محتوای نوشتاری و بصری این وب‌سایت صورت پذیرفت. اصل مهمی که در طراحی رابط کاربری سایت گروه صنعتی پادرا در نظر گرفته شده، سهولت دسترسی مشتریان به تمامی بخش‌ها بوده که به اذعان مشتری و همچنین بازخوردهای دریافتی، این امر به نحو احسن صورت پذیرفته است.

لازم به ذکر است که این وب‌سایت تا امروز دارای سه بازطراحی بنادین بوده است و معماری محتوایی آن هر ساله دچار تغییر و تحول گسترده شده است. در حاضر این وب‌سایت به دو بخش درب و پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی و ترمال‌بریک تقسیم‌بندی شده است که هر یک از این بخش‌ها خود دارای صفحه مرکزی جداگانه با چهار زیرمجموعه متفاوت: راهنمای خرید، محصولات، دانلود کاتالوگ و تیزرهای تبلیغاتی می‌باشند. راهنمای خرید خود شامل بخشی مجزا در راستای راهنمایی مشتریان در راستای یک خرید بهتر بوده که به تفکیک و بصورت ترکیبی از نوشتار و تصویر مخاطب را اقناع خواهد نمود. بخش محصولات نیز شامل رده‌های مختلف محصولی به تفکیک شرکت سازنده می‌باشد که شامل کلیه طرح‌ها و توضیحات مربوط به کیفیت ساخت و… می‌باشد. هر یک از مجموعه‌های اصلی دارای امکانی با نام ثبت پیش فاکتور بوده که مشخصات ثبت شده از سوی مشتریان پس از ثبت، مستقیما به واحد فروش گروه صنعتی پادرا ارسال می‌گردد. گفتنی است که در حال حاضر فاز سوک پروژه طراحی وب‌سایت گروه صنعتی پادرا توسط استودیو موج‌شکن پیاده‌سازی شده است و توسعه فاز چهارم آن طبق مستندات ارائه شده از سوی این گروه صنعتی در دست اقدام است.

لازم به توجه است که در راه‌اندازی این وب‌سایت، توجه بسیاری به امور مرتبط با بهینه‌سازی محتوایی شده است، به‌گونه‌ای که علاوه بر دارا بودن بازدیدهای بسیار در روز، این وب‌سایت در کلیدواژه‌های اساسی مورد نظر، در صدر نتایج استان گیلان قرار دارد که حفظ و تقویت این جایگاه جز با فعالیت مداوم در امر تولید محتوا اختصاصی و استاندارد و دارا بودن یک استراتژی طرح  و تولید محتوا، ممکن نخواهد بود.

خلاصه‌ای از امکانات سیستم: امکان مدیریت اخبار، اطلاعیه‌ها و مقالات، گالری تصاویر، گالری ویدئو، اسلایدر پویا (عناصر متحرک)، مدیریت محصولات به صورت نوشتاری و تصویری و امکان قرارگیری نمونه کارهای اجرا شده صنعت ساختمان، امکان ثبت پیش‌فاکتور از سوی مشتریان و مدیریت فیلدهای فرم‌های ارتباطی، مدیریت داده‌های دریافتی، سیستم آمارگیری پیشرفته با جزئیات کامل آمار بازدید و افراد بازدیدکننده بر حسب روز، هفته، ماه و سال، مدیریت صفحات مستقل و فایل‌ها، سیستم کنترل پیام و دیدگاه‌ها و … تحت سیستم مدیریت محتوا فارسی؛