نسخه چهارم موج شکن متفاوت با همیشه! - استودیو موج شکن

نسخه چهارم موج شکن متفاوت با همیشه!

موج شکن ::: از زمان افتتاح نسخه اول موج شکن، همیشه دغدغه داشتن یک وب‌سایت بهتر رو داشتیم، طوری که مخاطب توش احساس راحتی کنه، طوری که توش کلی مطلب مفید و آموزنده پیدا بشه، طوری که مشتری احساس نکنه اینجا یه فروشگاهه که فقط قراره چیزی بفروشه! طوری که بتونیم بگیم موج شکن محیطی هست برای همه شما نه فقط ما! (:

نسخه جدید موج شکن حاصل سه ماه تلاش کامل همکاران ماست که از اول تابستون امسال تا آخراش طول کشیده و طیف تغییرات اون از لوگو، رنگ‌بندی کلی، باطراحی هویت بصری و تولید و به‌روزآوری محتوا امتداد پیدا کرده! قبلا فقط پیشوند “استودیو” در کنار موج شکن قرار می‌گرفت، که در نسخه جدید و با توجه به سیاست‌ها و فعالیت‌های آینده به “استودیو هنرهای دیجیتال موج شکن” تغییر پیدا کرد. بهتره برای جلوگیری از شلوغ شدن به تفکیک بهش بپردازیم:

ظاهر کلی و صفحه اول

قبلا رنگ اصلی سایت صورتی کبود بود که با توجه به سیاست‌های کلی رنگ زرد مایل به نارنجی یا شاید بهتر باشه بگیم پرتغالی جایگزین شد. البته نماد اصلی ما همیشه یکسان هست اما به صورت مقطعی ممکته رنگ رو تغییر بدیم. با توجه به همین تغییر، رنگ مکمل رو طوسی تیره (خنثی) در نظر گرفتیم که خیلی هم به هم میان زرد و طوسی و ما این ترکیب رو خیلی دوست داریم.  تو صفحه اول قبلا به جای اسلایدر یک تصویر ثابت قرار می‌گرفت که البته قشنگ بود اما چون بارگذاری تصویر برای همه سیستم‌ها به راحتی ممکن نبود به اسلایدر متحرک تغییر دادیمش که ضمن سبک بودن بتونه در کوتاه‌ترین زمان مطالب بیشتری رو هم منتقل کنه.

زیر بخش اسلاید دو تا بخش اخبار موج شکن و مطالب موج بلاگ رو اضافه کردیم که جلوتر شرحشون دادیم. در کنار این دو بخش میله‌های پیشرفت زمانی رو داریم که هم بیانگر پروژه‌های جاری و هم درصد پیشرفتشون هست و به نوعی پویایی رو نمایش می‌ده. از طرفی لوگوی مشتریان رو هم به عنوان افرادی‌که باهاشون کار می‌کنیم توی باکس متحرک قرار دادیم و هر وقت مشتری مهمی اضافه شد آپدیتش می‌کنیم. در ادامه به تفکیک به بعضی از تغییرات اساسی اشراه می‌کنیم.

استودیو هنرهای دیجیتال

بخش مطالب و تازه‌ها

بخش مطالب قبلا سه قسمتی بود: اخبار موج شکن، جشنواره‌ها و تخفیف‌ها و موج بلاگ که شامل مطالب خوندنی در حوزه‌های طراحی وب، گرافیک، تبلیغات و… بود. تو نسخه جدید بخش اول و دوم رو ادغام کردیم چون ما انقدر پولدار نیستیم که هر روز جشنواره تخفیف بزاریم واسه همین چون خیلی کم هستن با اولی ادغام کردیم و یه چیز جدیدی هم که قراره توش کار کنیم اینه که گاهی اوقات یکی از وب‌سایت‌های نمونه کارمون رو خیلی بی‌طرفانه تحلیل کنیم. هر چیزی که مربوط به موج شکن و فعالیت‌هاش و همچنین دوره‌های آموزشی، طرح‌ها و… بشه رو همین‌جا قرار می‌دیم.

بخش طراحی وب‌سایت

می‌تونیم بگیم بخش طراحی وب‌سایت به اندازه‌ای کامل و جامع شده که مطمئنا با خوندنش نیاز به مراجعه به هیچ وب‌سایت دیگه‌ای رو ندارید. توی راهنمای جامع خدمات می‌شه هرچیزی رو پیدا کرد، از دیدن نمونه کارها، طرح‌ها، فرآیند صفر تا صدر طراحی، اینکه چرا به وب سایت نیاز داریم، اینکه فرق وب‌سایت‌ها با هم چیه و…  . ضمنا بسته‌های جدید طراحی وب با توضیحات کامل اضافه شده، هچنین باید به بخش بسته‌های پشتیبانی، تجارت الکترونیک و تولید محتوا هم اشاره کرد. از هرچی که بگذریم نمی‌شه از بخش نمونه کارهای طراحی وب گذشت که سعی کردیم به صورت کامل و از ابعاد مختلف بررسیشون کنیم. ضمنا از سال آینده بسته‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی رو هم خواهیم داشت و دلیل اینکه تا سال بعد ارائه نمی‌دیم اینه که فعلا به مطالعه، آزمون و خطا و بازخوردهای بیشتری داره!

بخش طراحی گرافیک

بخش گرافیک به طور کامل تغییر کرده و به تفکیک خدمات هم می‌شه به چیستی و هم نمونه کارهاش دسترسی پیدا کرد. البته حجم نمونه کارها به قدری زیاد هست که همچنان فرصت نشده بزاریمشون ولی موارد زیادی آپلود شده تاحالا و هر روز تعداد بیشتری اضافه می‌شه. قبلا نمونه کارها فقط به یک تصویر خشک و خالی خلاصه می‌شد اما تو نسخه جدید هر نمونه کاری حداقل از سه زاویه تصویر واسش تعبیه شده و همشون هم پیش‌نمایش شبیه‌سازی شده در محیط حقیقی هستند که جلوه بهتری داشته باشند. ضمنا یه سری توضیح مختصر ازشون مثل ابعاد، کاربرد و… هم کنارشون قابل مشاهده هست.

دیگه چه تغییری؟

بخشی به عنوان “قواعد و شرایط” اضافه شده که مشتری‌ها می‌بایست قبل از هر سفارشی نسبت به مطالعه این بخش اقدام کنند تا آگاهی بیشتری نسبت به نحوه کارکرد موج شکن پیدا کنند. از باقی موارد هم می‌شه به گسترش مجاری ارتباطی و متمرکز کردن نوشتاری سیستم پیام الکترونیکی اشاره داشت.